tisdag 12 mars 2013

Bloggutmärkelse!











Har fått en bloggutmärkelse av Agneta och Peppe som har bloggen Livsjnutarnas gourmetkök och är väldigt glad för det, tack så mycket!
Det är kul när andra bloggare uppskattar det man gör och bakar, blir alltid så himla glad för det! Även för en liten kommentar.

När jag nu fått denna utmärkelse ska jag samtidigt svara på ett antal frågor, så här kommer dom:

Vad ville du bli när du var liten?
Kommer inte ihåg vad jag ville bli när jag var under skolåldern, men efter det ville jag bli florist, veterinär eller kock. Nu ska jag ju iofs ännu också bli kock, men... :)

Vad är du idag?
Inget ännu, bara en studerande. Men om jag tänker tre år framåt är jag kock och efter det så småningom konditor om allt går "enligt planerna".

Vart vill du helst resa?
Trivs bra här i Norden så jag skulle väldigt gärna vilja besöka Oslo och Köpenhamn. Tror det är fina städer.
Sedan skulle det inte vara så illa att åka till Frankrike, Paris och se på bakningskulturen där.

Var ser du dig själv om fem år?
Då är jag nog ännu kvar här i Finland, men efter det kan det hända att jag flyttar till Sverige!

Rött eller vitt?
Den frågan kan jag ju hoppa över i princip. Är 15 år och dricker inte vin!

Sommar eller vinter?
Sommar lätt, men gillar ändå vintern när det är jul.

Skog eller hav?
Är ingen skogsmänniska direkt så havet blir det nog. Är underbart att sitta på en varm klippa en solig sommardag och bara njuta och höra det avslappnande, kluckande ljudet av vattnet...

Vad gör dig ledsen?
Om det händer något åt min familj. Och allt hemskt som händer i världen varje dag.

Vad är det bästa du vet?
Att baka och laga mat. Det är det bästa som finns! Sitta och titta på bloggar, läsa kokböcker och komma på en bra ideé gällande bakning.
Och vara med mina vänner och min familj.

Och så ska jag skicka vidare utmärkelsen till fem bloggar som jag tycker om;

Linnea som har en underbar blogg med både mat och bakverk och snygga bilder. Får mycket inspiration av hennes blogg!

Lina är en 14-flicka som precis som jag älskar att baka och hon tar väldigt snygga bilder hon med. Hennes sätt att skriva gillar jag :)

Jennifer/LittleDessert har en fin blogg och är väldigt kreativ. Hon lagar både lätta och svåra grejer och man blir glad av att läsa hennes blogg!
Hon har även en webshop med massvis av fina saker.

Sabina har en blogg som uppdateras nästan varje dag. Det verkar som hon bakar nästan varje dag för det kommer upp så många fina inlägg med ljuvliga bakverk, desserter och annat gott.

Karin aka. Bagerskan har många fina ideér och hon lagar så fina bakverk! En av de första bloggarna jag började läsa.

//Matilda

3 kommentarer:

  1. Tack så jätte mycket Matilda! Och din blogg är verkligen värd en bloggutmärkelse!! :)
    Kram Carolina

    SvaraRadera
  2. Varsågod! :) Så ska du också svara på frågorna.
    Tack så mycket, vad du är snäll :D

    SvaraRadera
  3. Klart det! Comming soon... :)

    SvaraRadera