torsdag 4 augusti 2016

Råchoklad med torkad frukt, kakaonibs och kokos

Som jag skrev för någon vecka sen här, fick jag hem ett paket från MotherEarth med en massa superfood jag fick chansen att testa. Där fanns bl.a en burk kokosolja, rå kakaopulver och yaconsirap som passade perfekt att göra råchoklad av! Råchoklad är världens enklaste att göra - går på ett kick att blanda ihop och så bara in i frysen en stund. Jag hällde upp chokladen i en silikonmuffinsform så jag fick runda chokladbitar och toppade dessa med en massa gott som torkad mango, kakaonibs och kokos. Du kan ju förstås toppa med vad du känner för, kanske torkade bär eller jordnötssmör, eller så lämnar du de helt "naturella".




Råchoklad med torkade frukt, kakaonibs och kokos:

1 dl kokosolja, flytande
2 msk raw kakaopulver
1 - 2 tsk yaconsirap (eller agavesirap)

Topping:
ex torkad mango, torkad ananas, kakaonibs, chokladdragerade kakaobönor och kokossmileys

Blanda ihop kokosolja, kakao och yaconsirap i en skål. Häll upp i en silikonmuffinsform eller andra muffinsformar. Toppa med valfri topping och lägg i frysen minst 10 min för att stelna.
































//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar